مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 06:302021-08-14اقتصادي

جزییات روش جدید برای عرضه های اولیه در بورس/ عرضه اولیه به روش ترکیبی چیست؟


پارچینی مدیر نظارت بر بورس ها سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بورس ها از این پس می توانند عرضه اولیه شرکت‎هایی که ارزش بازار سهام شناور آنها کم تر از 5000 میلیارد ریال است را از طریق روش ترکیبی و صد درصد آن را به سرمایه گذاران واجد شرایط یعنی به صندوق ها واگذار کنند، - جی پلاس؛ مدیر نظارت بر بورس ها سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با افزوده شدن روش ترکیبی در دستورالعمل جدید عرضه های اولیه، فرایند پذیرش شرکت های پرریسک تسهیل و تسریع شد.

براین اساس، اگر هیات پذیرش به هنگام پذیرش شرکتی، آن شرکت را پرریسک قلمداد کند، عرضه اولیه آن شرکت می تواند به روش ترکیبی و تنها به سرمایه گذاران حرفه ای واجد شرایط محدود شود.

سید مهدی پارچینی اظهار کرد: پیش از روش ثبت سفارش در عرضه های اولیه، عرضه های اولیه در بورس به صورت حراج صورت می گرفت و کارگزاری ها از طریق کد خرید گروهی (ددد) در کشف قیمت حضور داشتند و پس از خرید سهام و کشف قیمت اقدام به تخصیص آن به مشتریان می کردند.

مشکل این شیوه، رانتی بود که میان عده ای شکل می گرفت.

به این معنا که اگر سهمی ارزنده می شد، یعنی قیمت کشف شده قیمت جذابی بود، معمولا تخصیص سهام به کدهای خاص صورت می گرفت و سایر سرمایه گذاران از آن بی بهره بودند یا سهم کمتری می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات روش جدید برای عرضه های اولیه در بورس/ عرضه اولیه به روش ترکیبی چیست؟

جزییات روش جدید برای عرضه های اولیه در بورس/ عرضه اولیه به روش ترکیبی چیست؟