مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 05:552021-08-14اقتصادي

رییس خانه صنعت یزد: صنعت کشور استراتژی برای توسعه ندارد


رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به لزوم توسعه صنعتی برای رقابت پذیری گفت: صنعت کشور استراتژی برای توسعه ندارد و این مشکل در یزد صنعتی به وضوح دیده می شود.

- سیدعلی اکبر کلانتر در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه تشکل های صنعتی در استان فعالیت خوبی دارند و در بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه با ارائه راهکار پیش آمده اند اظهار کرد: مهمترین مشکل صنعت در ایران و استان نداشتن استراتژی توسعه صنعتی است.

وی با بیان اینکه مسئولان با همراهی بیشتر با صاحبان صنایع و تشکل های صنعتی باید به چاره اندیشی مسائل ملی صنعت بپردازند افزود: پیگیری یک راهبرد توسعه صنعتی از مهم ترین اقدامات کشورها برای دستیابی به توسعه صنعتی است وکشورهای صنعتی با رویکردهای مختلفی به توسعه صنعتی دست پیدا کرده اند.

رییس خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به اینکه توسعه صادرات، جایگزینی واردات و ارتقای بخش کالای سرمایه ای و یا ترکیبی از آنها از جمله رویکردهایی برای استراتژی صنعتی است عنوان کرد: استراتژی توسعه صنعتی لازمه رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: با توجه به سهم 20 درصدی صنعت از تولید ناخالص داخلی کشور همچنین نقش مهم آن در ایجاد اشتغال پایدار، بدون شک برنامه ریزی در راستای توسعه صنعتی، تاثیراتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت و موجب شکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس خانه صنعت یزد: صنعت کشور استراتژی برای توسعه ندارد

رییس خانه صنعت یزد: صنعت کشور استراتژی برای توسعه ندارد