مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 05:352021-08-14اقتصادي

اهداف ساخت مسکن و رشد حمل و نقل محقق نشد/فرصت سوزی در ادغام راه و مسکن


باوجود گذشت حدود 10 سال از ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با هدف کوچک شدن دولت و چابک سازی فعالیت ها، کارشناسان معتقدند نه تنها ساخت مسکن در این مدت مناسب نبود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران مجلس، موضوع انتزاع وزارت راه و شهرسازی و تفکیک بخش حمل و نقل از مسکن را به صورت جدی تر دنبال کرد.

* هدف گذاری تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین   کمیسیون عمران مجلس و خصوصاً رییس کمیسیون عمران معتقد است، این دو وزارتخانه به اشتباه ادغام شده اند و ادغام آنها تأثیری در عملکرد تخصصی آنها نداشته و حتی موجب کاهش بهره وری و جلوگیری از چابک سازی شده است.

به گفته رضایی کوچی، با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو بخش مسکن و حمل و نقل، این دو اَبرمشکل کشور به طور قطع حل خواهد شد، از آن جهت که مأموریت های وزارت راه و شهرسازی بسیار زیاد است، به طوری که دو حوزه مسکن و حمل و نقل آسیب جدی دیده اند، تفکیک وزارت راه از شهرسازی در اولویت قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران مجلس می گوید: طبق آمارها کیفیت ساخت وسازها در چند سال اخیر پایین آمده است و حدود چهار میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم و بیش از 20 میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف ساخت مسکن و رشد حمل و نقل محقق نشد/فرصت سوزی در ادغام راه و مسکن

اهداف ساخت مسکن و رشد حمل و نقل محقق نشد/فرصت سوزی در ادغام راه و مسکن