مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-14بين الملل

بازدید جنجالی وزیر دفاع ژاپن از معبد یاسوکنی/سئول اعتراض کرد


براساس گزارش ها، وزیر دفاع ژاپن در آستانه سالروز جنگ جهانی دوم به معبد یاسوکنی رفت و به کشته شدگان جنگ ادای احترام کرد، اقدامی که از نگاه همسایگان ژاپن سمبل نظامی گری این کشور در گذشته است.

- براساس گزارش ها، وزیر دفاع ژاپن در آستانه سالروز جنگ جهانی دوم به معبد یاسوکنی رفت و به کشته شدگان جنگ ادای احترام کرد، اقدامی که از نگاه همسایگان ژاپن سمبل نظامی گری این کشور در گذشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تلویزیون آساهی تصاویری از حضور نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در معبد یاسوکنی واقع در توکیو منتشر کرد.

این اولین بازدید او به عنوان وزیر دفاع از سال 2016 به شمار می رود که دو روز پیش از سالروز تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، حدود هشت دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم، معبد یاسوکنی همچنان سمبل میراث دوران جنگ در شرق آسیا و کانون تنش با چین و دو کره است.

در میان افرادی که در این معبد گرامی داشته میشوند، 14 تن از رهبران جنگ جهانی دوم قرار دارند که در سال 1984 در یک دادگاه متفقین به عنوان مجرمان جنگی دسته اول محکوم شدند.

وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران همراهش گفت که بازدید او برای ادای احترام مقابل کسانی بود که در طول این جنگ برای این کشور کشته شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید جنجالی وزیر دفاع ژاپن از معبد یاسوکنی/سئول اعتراض کرد

بازدید جنجالی وزیر دفاع ژاپن از معبد یاسوکنی/سئول اعتراض کرد