مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:002021-08-14حوادث

باید عشق داشت...


بعد از آنکه با سقوط حکومت صفویه هنر اصیل اصفهان روبه سراشیبی گذاشت، بودند افرادی که این میراث کهن را حفظ کنند و او فرزند خانواده ای است که نسل به نسل، - ایسنا/اصفهان بعد از آنکه با سقوط حکومت صفویه هنر اصیل اصفهان روبه سراشیبی گذاشت، بودند افرادی که این میراث کهن را حفظ کنند و او فرزند خانواده ای است که نسل به نسل، هنر دیرین اصفهان را پاس داشته و در این راه با وجود آنکه نوجوانی بیش نبود، سال ها رنج و دوری از خانه و خانواده را به جان خریده است، زیرا به دنبال عشقی بود که امانش را بریده بود.

باید عشق داشت تا کار هم به خوبی اجرا شود، عاشق که شدی شب و روزت هم یکی می شود وگرنه روستای هاشم آباد کجا و حسینیه ارشاد تهران کجا؟ هاشم آباد کجا و کربلا و نجف کجا؟ استاد اسدالله زهیری یکی از آخرین بازماندگان هنر معماری سنتی اصفهان است که سال 1331 هجری خورشیدی در روستای هاشم آباد در 100 کیلومتری شرق شهر اصفهان به دنیا آمده است.

مادرش حاجیه خانم اعتمادی بوده است.

بانویی که در یک عید قربان به دنیا آمده و به برکت این روز، نام حاجیه خانم را برایش ثبت سجل کرده اند.

ملا حاجیه خانم، از معدود زنان باسواد روستا بود و در مکتب خانه خود به بچه ها درس قرآن یاد می داد و پدرش استاد سیف الله، از معماران معروف زمان خود در معماری سنتی و بناهای خشتی و گلی و طاق های ضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید عشق داشت...

باید عشق داشت...