مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:552021-08-14دانش

دشواری های تدریس و تحصیل آنلاین


عضو هیات علمی گروه آموزشی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکید من این است که به جای این که دنبال رفع عیب های آموزش الکترونیکی باشیم، - یادگیری الکترونیک را با مختصات خاص خودش و بدون مقایسه با آموزش حضوری و نه به عنوان جایگزین آن در همه موارد بپذیریم.

عادل اکبری مجد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درست است که دانشجویان و اساتید در آموزش الکترونیکی تعامل حضوری ندارند ولی امکان ارتباط 24 ساعته در شبکه های اجتماعی و تبادل اطلاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه نوع و بستر ارتباط در آموزش الکترونیکی متفاوت است، تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در آزمون الکترونیک امکان این که جلوی ارتباط یادگیرندگان با یکدیگر یا مراجعه آنها به مراجع را بگیریم وجود ندارد و بر مبنای آن روش ارزیابی خود را طراحی کنیم.

اکبری مجد اضافه کرد: در مورد دروس کارگاهی-آزمایشگاهی هم روش هایی مانند آزمایشگاه های از راه دور، انجام آزمایش های ساده در منزل، طراحی درس به صورت پروژه محور، استفاده از تکنولوژی هایی مثل واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی و غیره وجود دارد که البته خیلی همه گیر نشده اند و در آموزش همه مهارت ها هم کارآیی صددرصد ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشواری های تدریس و تحصیل آنلاین

دشواری های تدریس و تحصیل آنلاین