مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:402021-08-14اقتصادي

توزیع 1426 آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چند سال اخیر 1426 آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین این استان توزیع شده است.

- غلامحسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تا سال 99تعداد 950 دستگاه خریداری و توزیع شده و در سال جاری نیز 476دستگاه خریداری شده و در حال توزیع هستند.

وی اظهار کرد: هزینه هر دستگاه آبگرمکن خورشیدی 10 میلیون تومان است که بصورت رایگان در اختیار مناطق جنگل نشین قرار می گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اینکه این آبگرمکن ها به چه کسانی داده می شود، خاطرنشان کرد: این آبگرمکن ها به مناطق جنگل نشینی که سوخت آنها بیشتر از جنگل تامین می شود داده می شود.

حکمتیان اصل در پاسخ به این سوال که آیا توزیع این آبگرمکن ها در کاهش قطع و تخریب جنگل ها تاثیرگذار بوده اند، تصریح کرد: براساس تحقیقات و بررسی هایی که انجام شده با توزیع این آبگرمکن ها بیش از 50 درصد کاهش قطع درختان جنگلی را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

وی جلوگیری از قطع درختان جنگلی، جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی و کمک به اقشار کم درآمد را از مهمترین اهداف توزیع آبگرمکن های خورشیدی عنوان کرد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 1426 آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین کهگیلویه و بویراحمد

توزیع 1426 آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین کهگیلویه و بویراحمد