مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-13اجتماعي

نقش مهم مارمولک ها در طبیعت/ به مناسبت روز جهانی مارمولک


برخی مارمولک ها از مارمولک های کوچک جثه تر تغذیه و جمعیت آن ها را کنترل می کنند همچنین بسیاری از موجودات دیگر نیز از مارمولک ها تغذیه می کنند بنابراین مارمولک ها نقش مهمی در چرخه حیات دارند.

- برخی مارمولک ها از مارمولک های کوچک جثه تر تغذیه و جمعیت آن ها را کنترل می کنند همچنین بسیاری از موجودات دیگر نیز از مارمولک ها تغذیه می کنند بنابراین مارمولک ها نقش مهمی در چرخه حیات دارند.

امروز (23 مرداد مصادف با 14 اگوست) روز جهانی مارمولک است؛ گونه ای که نقش های اکولوژیک مهم و حواشی جالبی داشته است و برخلاف بسیاری از حیوانات حتما با آن برخورد کرده ایم آن هم در محل زندگی مان یعنی خانه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مارمولک ها جزو جانورانی هستند که نسبت های مختلفی به آن ها داده شده است؛ از دم سمی تا ابزاری برای جاسوسی اما بر اساس تعریف لغت نامه دهخدا مارمولک جانوری است از رده خزندگان و از راسته سوسماران و از گروه شکافی زبانان که در همه مناطق معتدل و سرد اروپا و آسیا و افریقا فراوان است.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست هشت خانواده از مارمولک ها شامل آگاماها، سوسمارهای بدون دست و پا، گکوی پلنگی، گکو، لاسرتا، اسکینگ، خاردم و بزمجه در ایران زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم مارمولک ها در طبیعت/ به مناسبت روز جهانی مارمولک

نقش مهم مارمولک ها در طبیعت/ به مناسبت روز جهانی مارمولک