مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:002021-08-13اقتصادي

مرمت 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از انجام عملیات اجرایی مرمت 200 قطعه سکه تاریخی موجود در موزه عمارت مفخم بجنورد خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از انجام عملیات اجرایی مرمت 200 قطعه سکه تاریخی موجود در موزه عمارت مفخم بجنورد خبر داد.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مرمت 200 قطعه سکه تاریخی از محل اعتبارات اختصاص یافته به حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی به مبلغ 240 میلیون ریال انجام شد.

وی گفت: سکه های مذکور متعلق به دوران اشکانی، ساسانی و اسلامی است که پس از انجام مراحل آسیب شناسی، مستند نگاری و مرمت در بخش های نمایشگاهی موزه در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

مستوفیان با بیان اینکه آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی از جمله یافته هایی است که از پیشینیان و نیاکان ما بازمانده و در دسترس ما قرار گرفته است، افزود: برای نگهداری از این گونه نفایس فرهنگی ارزشمند، از روش هایی که در علم حفاظت تعریف شده کمک گرفته می شود تا اشیا از خطر نابودی و تخریب در امان بمانند.

وی عنوان کرد: دانش حفاظت، به مرمت اشیای آسیب دیده نیز پرداخته و با بازپیرایی آن اشیا تا سرحد امکان به صورت آغازین درخواهند آمد و در طولانی شدن عمر این گونه آثار نفیس هم مؤثر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد

مرمت 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد