مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 02:002021-08-13ورزشي

«توکیو» هم ناجی وزنه برداری نشد/ سایه سنگین حذف از المپیک پابرجاست!


مسابقات وزنه برداری المپیک توکیو با تمام فرازها و رکورشکنی هایش باز هم نتوانست سایه سنگین حذف احتمالی از بازی های المپیک را از فضای این رشته کم کند و هنوز بر لبه تیغ حذف از المپیک بعدی است.

- خبرنگار مهر ، در حالیکه فدراسیون جهانی وزنه برداری با اعمال قوانین سختگیرانه و لغو یا کاهش سهمیه های کشورهای دارای نمونه مثبت دوپینگ، گام های مؤثری را در پاکسازی این رشته برداشت و المپیک توکیو را با حال و هوای متفاوتی نسبت به دوره های قبلی پشت سر گذاشت، اما هنوز سایه سنگین حذف از المپیک، رشته وزنه برداری را تهدید می کند.

این موضوع در حالی برای وزنه برداری جدی تر شد که کمیته بین المللی المپیک بلافاصله بعد از با پایان بازی های المپیک 2020 توکیو طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن به کمیته اجرایی اجازه داده شده هر رشته ورزشی را در صورت صلاحدید، بدون نیاز به برگزاری مجمع، از بازی های المپیک حذف کند.

کمیته بین المللی المپیک در توجیه و تشریح مصوبه مذکور به صراحت اعلام کرده این تصمیم در واکنش به اقدامات و عملکرد فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل موارد متعدد تخطی از دستورات در خصوص بهبود وضعیت دوپینگ و مدیریت آن فدراسیون اتخاذ شده است.

در واقع متولیان کمیته بین المللی المپیک معتقدند حفظ اعتبار جنبش المپیک، مهمترین هدف آنهاست و اگر قرار باشد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«توکیو» هم ناجی وزنه برداری نشد/ سایه سنگین حذف از المپیک پابرجاست!

«توکیو» هم ناجی وزنه برداری نشد/ سایه سنگین حذف از المپیک پابرجاست!