مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 07:052021-08-13بين الملل

پایان گفت وگوهای قطر با درخواست برای تسریع روند صلح و توقف حملات در افغانستان


هیات هایی از آمریکا، چین و سایر کشورها در نشست دوحه خواستار تسریع روند صلح در افغانستان شده و آن را مساله ای با فوریت جدی توصیف کرده و همچنین خواهان توقف سریع حملات از سوی طالبان در این کشور شدند.

- هیات هایی از آمریکا، چین و سایر کشورها در نشست دوحه خواستار تسریع روند صلح در افغانستان شده و آن را مساله ای با فوریت جدی توصیف کرده و همچنین خواهان توقف سریع حملات از سوی طالبان در این کشور شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه مذکور در پی مذاکرات قطر که این مقام ها با مذاکره کنندگان کابل و نمایندگان طالبان گفتگو و دیدار داشتند، همچنین بر این مساله تاکید شده که جامعه بین المللی دولتی در افغانستان را که با زور و نیروی نظامی به قدرت برسد، به رسمیت نخواهد شناخت.

نشست های دوحه با هدف پایان دادن به بن بست مذاکرات صلح در حالی برگزار شده که طالبان در سراسر افغانستان حملات خود را تشدید کرده اند.

در این بیانیه توقف سریع خشونت ها و حملات در داخل و علیه شهرها و مراکز ولایت ها خواسته و همچنین به طرف های درگیر تاکید شده تا اقداماتی را برای یک سازش سیاسی و آتش بس جامع انجام دهند.

شرکت کنندگان در نشست های دوحه شامل پاکستان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا به کمک برای زیرساخت های افغانستان همزمان با دستیابی به سازش سیاسی معتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان گفت وگوهای قطر با درخواست برای تسریع روند صلح و توقف حملات در افغانستان

پایان گفت وگوهای قطر با درخواست برای تسریع روند صلح و توقف حملات در افغانستان