مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 03:452021-08-12حوادث

اطفای حریق جنگل های گلستان/ 15 هکتار عرصه جنگلی در آتش سوخت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اطفای حریق در جنگل های استان خبرداد و گفت: در این آتش سوزی ها به 15 هکتار از عرصه های جنگلی خسارت وارد شد.

- عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روز گذشته(چهارشنبه) دو نقطه از جنگل های گلستان در شهرستان کردکوی و رامیان دچار حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: حریق کردکوی در محدوده یانه سر، در عرصه های جنگلی گهواره کوه رخ داد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی عصر روز گذشته مهار شد.

وی بیان کرد: شامگاه گذشته، نیروها در منطقه مستقر بودند که جلوی شعله ور شدن مجدد حریق را بگیرند و صبح امروز (پنج شنبه) آتش به طور کامل اطفا شده است.

لطفی توضیح داد که به علت صعب العبور بودن بالگرد هلال احمر برای عملیات اطفا فراخوان شده بود که با توجه به شرایط هوا تنها هلی برن نیروها را انجام داد.

وی وزش باد و گرمای هوا را عامل گسترش حریق اعلام کرد و افزود: طبق برآوردهای اولیه مساحت خسارت دیده در کردکوی 10 هکتار است.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان علت این حادثه، آتش افروختن بومیان منطقه و سهل انگاری در اطفای کامل آن بوده است.

لطفی همچنین در خصوص آتش سوزی منطقه رضی رامیان گفت: این آتش سوزی هم که روز گذشته آغاز شده بود با همکاری جنگلبانان و مردم صبح امروز اطفا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطفای حریق جنگل های گلستان/ 15 هکتار عرصه جنگلی در آتش سوخت

اطفای حریق جنگل های گلستان/ 15 هکتار عرصه جنگلی در آتش سوخت