مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 08:502021-08-11پزشكي

شناسایی یک ویروس مرگ بار دیگر در غرب آفریقا؛ ماربورگ جای ابولا را گرفت


این بیماری توسط خفاش های میوه خوار و از راه تماس مستقیم با مایعات و ترشحات بدن انسان و حیوان نظیر خون، بزاق، قطرات تنفسی، ادرار و مدفوع و نیز تماس با اشیاء آلوده منتقل می شود.

- شناسایی یک ویروس مرگ بار دیگر در غرب آفریقا؛ ماربورگ جای ابولا را گرفت این بیماری توسط خفاش های میوه خوار و از راه تماس مستقیم با مایعات و ترشحات بدن انسان و حیوان نظیر خون، بزاق، قطرات تنفسی، ادرار و مدفوع و نیز تماس با اشیاء آلوده منتقل می شود.

کمتر از دو ماه پس از اعلام پایان همه گیری ابولا در گینه، سازمان جهانی بهداشت از شناسایی ویروس مرگ بار دیگری به نام ماربورگ در غرب آفریقا خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ویروس ابولا در سال های 2014 تا 2016 جان بیش از 11 هزار و 300 گینه ای را گرفت و در ابتدای سال جاری میلادی هم شیوع محدود این ویروس در نزدیکی مرزهای این کشور با سیرالئون و لیبریا موجب مرگ 12 تن دیگر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه تارنمای خبری فایننشال آفریکا، گینه روز دوشنبه گذشته در استان گکدو _ Guéckédou واقع در جنوب این کشور غرب آفریقا نخستین مورد ابتلا به تب همراه با خونریزی ماربورگ را گزارش کرد.

به گفته سوری کِیرا _ Sory Keira سخنگوی آژانس امنیت ملی بهداشت گینه، نتیجه آزمایش ها پس از آنکه نمونه ها به موسسه پاستور در سنگال در هفته گذشته ارسال شد، مثبت از آب د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک ویروس مرگ بار دیگر در غرب آفریقا؛ ماربورگ جای ابولا را گرفت

شناسایی یک ویروس مرگ بار دیگر در غرب آفریقا؛ ماربورگ جای ابولا را گرفت