مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 08:452021-08-11سياسي

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت


در اجرای سند تحول قوه قضاییه و با هدف شفافیت موضوعات و ارتقاء دادرسی، جلسات علنی پرونده هایی با موضوع حساسیت پایین تر در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گرفت.

- ایسنا/یزد رییس کل دادگستری استان یزد گفت: در اجرای سند تحول قوه قضاییه و با هدف شفافیت موضوعات و ارتقاء دادرسی، جلسات علنی پرونده هایی با موضوع حساسیت پایین تر در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گرفت.

غلامعلی دهشیری در نشست شورای تحول دستگاه قضایی استان یزد اجرای سند تحول در دستگاه قضا را یک تکلیف مهم و راهبردی دانست و بیان کرد: اجرای سند تحول از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر رؤسای قوه قضاییه تاکید شده است که در این رابطه باید بر تمام چالش های احصا شده در مسیر دستگاه عدلیه با راهبردها و راهکارهای تعیین شده در سند فائق آمد.

وی از برگزاری دادرسی های علنی در 10 روز آینده در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: اجرای جلسات علنی دادگاه ها برای بعضی از موضوعات پرونده ها، ضمن رعایت کردن عدالت دادرسی می تواند اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را جلب و شفافیت در رسیدگی ها را مضاعف کنند.

این مقام قضایی احصاء شاخص های ارزیابی نظرات کارشناسی را یکی دیگر از برنامه های اجرای سند تحول دانست و تصریح کرد: نظرات کارشناسی درست و دقیق، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت

دادرسی علنی در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت