مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 07:102021-08-11سياسي

دادرسی علنی در دستورکار دادگستری یزد قرار گرفت


در اجرای سند تحول قوه قضاییه و با هدف شفافیت موضوعات و ارتقاء دادرسی، جلسات علنی پرونده های دارای حساسیت کمتر در دستورکار دادگستری استان یزد قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبر رؤسای قوه قضاییه تاکید شده است که در این رابطه باید بر تمام چالش های احصا شده در مسیر دستگاه عدلیه با راهبرد ها و راهکارهای تعیین شده در سند، فائق آمد.

این مقام قضایی از برگزاری دادرسی های علنی در 10 روز آینده در استان یزد خبر داد و افزود: اجرای جلسات علنی دادگاه ها برای بعضی از موضوعات پرونده ها، ضمن رعایت کردن عدالت دادرسی می تواند اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را جلب و شفافیت در رسیدگی ها را مضاعف کند.

وی، احصاء شاخص های ارزیابی نظرات کارشناسی را یکی دیگر از برنامه های اجرای سند تحول دانست و تصریح کرد: نظرات کارشناسی درست و دقیق، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی، ورود پرونده ها به محاکم تجدید نظر و همچنین اعمال ماده 477 دارد و در این رابطه نیاز به نظام درجه بندی کارشناسان و تعیین آنان بر اساس درجه اهمیت موضوع پرونده می باشد.

این مقام عالی قضایی در رابطه با نقد آراء عنوان کرد: استان یزد در نقدهای عمومی و تخصصی آراء و ارائه نظرات سازنده و منصفانه پیشرو بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادرسی علنی در دستورکار دادگستری یزد قرار گرفت

دادرسی علنی در دستورکار دادگستری یزد قرار گرفت