مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:502021-08-11اجتماعي

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله اراک در فصل تابستان


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری ها، -  عباس جودکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم های خشک زی حیات وحش، تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: خشکسالی های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده 70 قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آبرسان و ساخت مخازن ذخیره آب با حجم 360 متر مکعب در این منطقه رفع شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین مشکل کمبود آب منطقه 70 قله اراک در دره سیبک، دوتو و چکاپ است که روزانه این مناطق توسط محیط بانان رصد و آبرسانی انجام می شود، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می شود.

فرمانده یگان حفلظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: خروج دام های اهلی از اطراف منطقه هفتاد قله و مناطقی که آبشخور مشترک بین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله اراک در فصل تابستان

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله اراک در فصل تابستان