مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-11دانش

35 هزار دانشجوی متاهل غیر بومی نیازمند خوابگاه متاهلی هستند


نزدیک به 50 هزار نفر دانشجوی متأهل در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند و تأمین محل سکونت خوابگاهی برای 35 هزار نفر دانشجوی متأهل غیربومی امری ضروری است.

- به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدتقی نظرپور با اعلام این خبر گفت: بر اساس بند پ ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است بخشی از اعتبارات عمرانی خود را در قالب بودجه سنواتی به تأمین خوابگاه های مناسب و با اولویت برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به 50 هزار نفر دانشجوی متأهل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند و تأمین محل سکونت خوابگاهی برای 35 هزار نفر دانشجوی متأهل غیربومی نیز امری ضروری است.

نظرپور یادآور شد: برای تحقق این موضوع بندی در تبصره های قانون بودجه سنواتی کل کشور با مضمون دریافت تسهیلات بانکی برای تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه های متأهلین و بازپرداخت یارانه سود و کارمزد توسط صندوق رفاه دانشجویان درج شده است.

وی اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت بند (الف) تبصره 9 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، تاکنون 13 دانشگاه وابسته به وزارت علوم پیگیر اخذ تسهیلات، در مجموع به مبلغ تقریبی 75 میلیارد تومان از بانک ها شده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار دانشجوی متاهل غیر بومی نیازمند خوابگاه متاهلی هستند

35 هزار دانشجوی متاهل غیر بومی نیازمند خوابگاه متاهلی هستند