مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:402021-08-11اجتماعي

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری ها، -  عباس جودکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با  هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم های خشک زی حیات وحش، تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ  شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: خشکسالی های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده 70 قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آبرسان و ساخت مخازن ذخیره آب با حجم 360 متر مکعب در این منطقه رفع شده است.

بیشترین مشکل کمبود آب منطقه 70 قله اراک در دره سیبک، دوتو و چکاپ است که روزانه این مناطق توسط محیط بانان رصد و آبرسانی انجام می شود.

جودکی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت  : به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گند زدایی میشود .

فرمانده یگان حفلظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد خروج دام های اهلی از اطراف منطقه هفتاد قله و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان

آبرسانی مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان