مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-11فرهنگي

ثبت 7 آیین عاشورایی البرز در فهرست میراث نا ملموس ملی


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز با اشاره به آغاز ایام سو گوار ی محرم گفت: هفت آیین عاشورایی البرز در فهرست میراث نا ملموس ملی ثبت شده است.

- فریدون محمد ی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تا کنون پرونده ثبتی تکیه اعظم برغان، حسینیه تاریخی صیادیه اشتهارد، مجموعه اسناد تعزیه و هفت آیین عاشورایی البرز به همت کار شناسان حوزه میراث فرهنگی اداره کل تهیه شده و در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز بیان کرد: حسینیه اعظم برغان با قدمت قاجاریه و صفویه سال 1382 و به شماره 10824 به عنوان میراث فرهنگی _تاریخی در فهرست میراث غیر منقول ملی به ثبت رسیده است و به نوعی مهد تعزیه در فلات مرکز ی ایران به شمار می رود.

این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین سال 97 نیز مجموعه اسناد تعزیه مربوط به دوران صفویه تا قاجار که به نوعی یکی از بی نظیر تر ین مجموعه اسناد خطی در کشور و حتی جهان محسوب می شود در فهرست میراث غیرمنقول به ثبت رسیده است.

محمدی اظهار کرد: از سال 90 تا 94 نیز هفت آیین عاشورایی البرز از جمله تعزیه روستا ی برغان، مراسم آماده ساز ی حسینیه اعظم برغان، مراسم نذر ریشه در برغان، مراسم عاشورا ی قدیم روستا ی مهران، شیوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 7 آیین عاشورایی البرز در فهرست میراث نا ملموس ملی

ثبت 7 آیین عاشورایی البرز در فهرست میراث نا ملموس ملی