مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 03:152021-08-10سياسي

هورمسگه گان ژنیگ اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی


مدیر شهر کتاب بیجار از انتشار اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی خبر داد.

- "هورمسگه گان ژنیگ" اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی ایسنا/کردستان مدیر شهر کتاب بیجار از انتشار اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی خبر داد.

بیژن ابراهیمی مدیر شهر کتاب بیجار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهر کتاب، اظهار کرد: شهر کتاب به اهل فرهنگ و اندیشه تعلق دارد؛ فعالیت های اعضای شهر کتاب در حوزه فرهنگی بسیار گسترده است و با اتکا به سرمایه انسانی پیش می رود و رسالت آن پاسخگویی به شوق دانستن و آفریدن است.

وی افزود: در راستای همین هدف تصمیم گرفته شد که کتاب هورمسگه گان ژنیگ به نویسندگی فوزیه بشارت، به صورت صوتی تدوین و منتشر شود که هدیه و پیشکشی به تمامی اهل فرهنگ در شهرستان بیجار است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت زبان مادری، عنوان کرد: زبان مادری امری است که کودک با عشق آموختن را تجربه می کند و سرد و گرم زندگی را می چشد و احساسات پاک آن دوران را با آن زبان درک می کند، بنابراین به دور از تعصب تمامی زبان های مادری به عنوان ابزار فرهنگی قابل احترام هستند.

وی افزود: متاسفانه تخریب فرهنگی در شهر بیجار به شدت صورت گرفته است؛ در جنگ جهانی اول روس ها و عثمانی ها در بیجار نبرد کردند و هرآنچه که به لحاظ کالبدی سرمایه فرهنگی ما بود از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورمسگه گان ژنیگ اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی

هورمسگه گان ژنیگ اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی