مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 14:552021-08-10ورزشي

مسیر مدال از وزارت ورزش نمی گذرد


بالارفتن آمار مدال ها در المپیک ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی کشورها دارد و بی دلیل نیست که پیشرفت ورزشی را یکی از فاکتورهای توسعه پایدار و متوازن می دانند.

- پرورش ورزشکاران المپیکی یک برنامه بلندمدت و هزینه بر است و با یک برنامه چهار ساله در وزارت ورزش نمی توان انتظار رسیدن به رده های بالای جدول مدال ها را داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران ورزشی نوشت: با شروع آرام کاروان ایران در المپیک توکیو که روی تک مدال تیراندازی متوقف شده بودیم و پیش از شروع مسابقات کشتی، وزنه برداری و کاراته، انتقادهایی نسبت به مدیریت ورزش در پنج سال گذشته مطرح شد ولی نتیجه نهایی تفاوت زیادی با المپیک ریو نداشت.

اگر در برزیل سه طلا، یک نقره و چهار برنز ایران را به رتبه بیست وپنجم جدول مدال ها رساند، ورزشکاران ایرانی این بار سه طلا، دو نقره و دو برنز دشت کردند و در رتبه بیست و هفتم ایستادند.

اگر نزول المپیک پکن (یک طلا، یک برنز) و جهش المپیک لندن (7 طلا، 5 نقره و یک برنز) را که نتایجی غیر منتظره و متأثر از اتفاقات بودند کنار بگذاریم، کاروان ایران در بیست سال گذشته (از سیدنی تا توکیو) بین رتبه های بیست و پنجم تا بیست و نهم در نوسان بوده و به نظر می رسد که توان ورزش ما را باید در همین محدوده تعریف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر مدال از وزارت ورزش نمی گذرد

مسیر مدال از وزارت ورزش نمی گذرد