مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-10پزشكي

مشکل کمبود سرم تا ابتدای شهریور کامل حل می شود


معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت تولید کارخانجات سرم سازی بالا رفته و مقداری نیز وارد شده است، طبق وعده ها سرم در هفته آینده در بخش سرپایی نیز توزیع خواهد شد و تا ابتدای شهریور مشکل کمبود سرم کاملا برطرف می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت تولید کارخانجات سرم سازی بالا رفته و مقداری نیز وارد شده است، طبق وعده ها سرم در هفته آینده در بخش سرپایی نیز توزیع خواهد شد و تا ابتدای شهریور مشکل کمبود سرم کاملا برطرف می شود.

رضا محمدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص کمبود سرم و داروی رمدسیویر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود پنج کارخانه تولید سرم سازی در کشور وجود دارد که یکی از این کارخانه ها به علت نقص فنی غیرفعال شده است.

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: به علت افزایش بیماران کرونایی در پیک پنجم با کمبود داروی رمدسیویر و سرم مواجه هستیم، روزانه بالغ بر 700 هزار داروی رمدسیویر در کشور مصرف می شود که این دارو باید به صورت تزریقی و همراه با سرم باشد، بنابراین با کمبود سرم نیز مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری روزانه تقریبا 1000 داروی رمدسیویر مصرف می شود، گفت: باتوجه به اینکه تمامی استان های کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل کمبود سرم تا ابتدای شهریور کامل حل می شود

مشکل کمبود سرم تا ابتدای شهریور کامل حل می شود