مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-10سياسي

در عاشورا جهاد با دشمن و جهاد با نفس، در اعلی مرتبه آن تجلی یافت


هر اندیشمند مسلمانی که با تاریخ عاشورا سروکار داشته است، به فراخور فهم و برداشت خویش از این واقعه، درباره قیام کربلا و اهداف آن، سخن گفته است.

- 1400 شمسی، به بازخوانی اندیشه های اندیشمندان مسلمانی نظیر آیت الله خامنه ای، علامه محمدتقی جعفری، آیت الله جوادی آملی، امام موسی صدر، شهید دکتر بهشتی، شهید سید محمدباقر صدر، آیت الله سید محمود طالقانی، شهید دکتر محمدجواد باهنر، آیت الله صفایی حائری، دکتر سید جعفر شهیدی، شهید عبدالکریم هاشمی نژاد، آیت الله مصباح یزدی و… خواهد پرداخت.

بخش نخست این سلسله مطالب مربوط به کتاب انسان 250 ساله است که دیدگاه های حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را در خصوص زندگی ائمه (ع) به ویژه امام حسین (ع) را بیان می کند.

محتوای کتاب انسان 250 ساله به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل گرا به زندگی هریک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند ارائه می دهد.

در این کتاب آمده است: خطراتی که اسلام را به عنوان یک پدیده عزیز تهدید می کند، از قبل از پدید آمدن و یا از آغاز پدید آمدنش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در عاشورا جهاد با دشمن و جهاد با نفس، در اعلی مرتبه آن تجلی یافت

در عاشورا جهاد با دشمن و جهاد با نفس، در اعلی مرتبه آن تجلی یافت