مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 16:552021-08-09سياسي

پیچیدن ذکر یا حسین در صحن وسرای حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)


مراسم سنتی علم بندی در آستانه اشرفیه هرساله و در شب اول محرم برگزار و عزاداران به نشانه آغاز ماه محرم علمی را در ورودی مرقد مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) نصب می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، گیلان را همگان استانی گردشگری و تفریحی می نامند ولی شهری در دیار میرزا وجود دارد به نام آستانه اشرفیه که لقب چهارمین شهر مذهبی کشور را به یدک می کشد.

آستانه اشرفیه که به دیار سلطان معروف است از دیرباز محفل و محلی گرانقدر و معنوی برای عاشقان عصمت و طهارت و پیر غلامان اهل بیت (ع) بوده است.

  هرساله با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداران بسیاری برای شنیدن صدای دلنشین پیرغلامان اهل بیت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر می کنند زیرا آیین های سنتی بسیار زیادی در این شهرستان و در ماه محرم برگزار می شود که بعضا جزو آیین های ملی محسوب می شوند.

یکی از این مراسمات مذهبی آیین علم بندی در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) است که دارای قدمت بیش از 50 ساله بوده و در بین مردم گیلان و دیار سلطان بسیار معروف می باشد.

  هرساله در شب اول ماه محرم مراسم علم بندی در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) برگزار و عاشقان عصمت و طهارت و دلداگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) جمع شده و به عزاداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیچیدن ذکر یا حسین در صحن وسرای حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)

پیچیدن ذکر یا حسین در صحن وسرای حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع)