مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 11:402021-08-09اقتصادي

خسارت 660 میلیارد تومانی خشکسالی به شیلات خوزستان


در سال جاری، میزان خسارت وارده به حوزه آبزی پروری و صیادی شیلات استان خوزستان متاثر از تنش آبی و خشکسالی، در مجموع 660 میلیارد تومان برآورد شده است.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در سال جاری، میزان خسارت وارده به حوزه آبزی پروری و صیادی شیلات استان خوزستان متاثر از تنش آبی و خشکسالی، در مجموع 660 میلیارد تومان برآورد شده است.

فتح اله ابوعلی اظهار کرد: علی رغم وجود برنامه های مدیریت مصرف آب، کاهش چشمگیر بارندگی در سال آبی جاری نگرانی ها از تاثیر خشکسالی بر تولید را افزایش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل شیلات خوزستان، وی با بیان اینکه خوزستان در دو سال متمادی 98 و 99، موفق به کسب رتبه اول تولیدات آبزی پروری در کشور شده است، افزود: با این وجود، زیر بخش شیلات و آبزی پروری استان خوزستان نیز در سال جاری، از وقوع خشکسالی به شدت متاثر شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: اثرات منفی کاهش تولید ناشی از کمیت و کیفیت نامطلوب آب، در سطوح مختلف شامل کاهش سطح زیر کشت مزارع، وقوع تلفات در مزارع، خسارات ناشی از کاهش رشد ماهیان و تراکم کشت به دلیل کیفیت نامطلوب آب و نیز تلف شدن ماهیان در تالاب ها و منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی استان خوزستان، بروز پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 660 میلیارد تومانی خشکسالی به شیلات خوزستان

خسارت 660 میلیارد تومانی خشکسالی به شیلات خوزستان