مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 11:052021-08-09سياسي

دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شد


دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در سال 1400 با هدف تعادل بخشی میان حفظ سلامت شهروندان و برگزاری ایام سوگواری ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازابلاغ شد.

برخی از ضوابط اجرا در شهرها با توجه به روند بیماری به شرح ذیل است: – مراسم عزاداری فارغ از وضعیت های چهارگانه تعیین شده (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در تمامی شهرها و استان ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت فضای بسته با ارتفاع 6 متر و یک چهارم ظرفیت مکان برگزار می شود.

– رعایت کاهش ساعت برگزاری مراسم (حداکثر 2 ساعت) – ممنوعیت دسته روی به صورت محلی انجام و جابجایی شهر به شهر، استان به استان و … – استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن در غیر این صورت با انجام گندزدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد.

بدیهی است مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز است.

– ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری – استفاده از ماسک به صورت مستمر – همچنین در این دستورالعمل برگزاری مراسم ‎های خاص در برخی از استان ها (نظیر یوم العباس در زنجان، نخل گردانی در یزد، تشت گذاری در اردبیل، شیرخوارگان، قالیشوران در اصفهان و …) به دلیل تجمع، تراکم و جابجایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری، ممنوع خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شد

دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شد