مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 10:402021-08-09پزشكي

تکنیک جدیدی برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم


یک تکنیک جدید برای چاپ مدارها روی سطوح نامنظم توسعه داده شده است که روشی کم هزینه و کم حرارت است و مهم تر از همه اینکه سازگار با محیط زیست است.

- یک تکنیک جدید برای چاپ مدارها روی سطوح نامنظم توسعه داده شده است که روشی کم هزینه و کم حرارت است و مهم تر از همه اینکه سازگار با محیط زیست است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تجهیزات الکترونیکی قابل چاپ اگرچه بسیار مفید هستند، اما تاکنون غیر عملی بوده اند، چرا که نمی توانند روی بافت ها و اشکال پیچیده مانند پوست انسان چاپ شوند.

اما اکنون این مشکل به لطف گروهی به رهبری محققان دانشگاه پن استیت برطرف شده است.

محققان این دانشگاه یک روش چاپ زیست تخریب پذیر مدارهای الکترونیکی را روی انواع سطوح با اشکال مختلف و پیچیده هندسی ابداع کرده اند.

لری چنگ استاد این دانشگاه و یکی از محققان ارشد این مطالعه می گوید: ما در حال تلاش برای چاپ مستقیم مدارها بر روی اشکال هندسی مختلف سه بعدی هستیم.

چاپ روی اجسام پیچیده می تواند به اینترنت اشیا در آینده اجازه دهد که مدارها در آنها بتوانند اشیاء مختلف اطراف ما را به یکدیگر متصل کنند، خواه حسگرهای خانه هوشمند باشند، خواه ربات هایی که کارهای پیچیده را با هم انجام می دهند و همچنین دستگاه هایی که روی بدن انسان قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکنیک جدیدی برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم

تکنیک جدیدی برای چاپ مدار روی سطوح نامنظم