مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-09پزشكي

اشکالی در ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری وجود ندارد/ خالی ماندن ظرفیت 3 رشته اصلی


دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: اشکالی در ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری وجود ندارد و این ظرفیت با توجه به هیات های بورد رشته های تخصصی، نیاز حوزه درمان و مناطق محروم تعریف شده است.

- به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر نظراتی مطرح شده که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت ظرفیت پذیرش دستیاران پزشکی را کاهش داده است، گفت: اگر به کل داده ها و روندهای پذیرش، نیاز سنجی های دقیق موجود، ظرفیت های تایید شده توسط هیات های بورد، نیازهای اعلامی حوزه درمان، نظرات انجمن های علمی و ظرفیت های اعلامی دانشگاه ها توجه شود، ملاحظه خواهد شد که اشکالی در جریان نبوده و منافع کشور به صورت کلی دیده شده است.

وی افزود: در این راستا، باید توجه داشت که روند جذب دانشجو در وزارت بهداشت و کل کشور بر اساس برآورد نیروی انسانی انجام می شود، که سال هاست با دقت و توسط خبره ترین اساتید مرتبط و نظرخواهی از بوردها و انجمن های تخصصی و البته بررسی نیاز واقعی کشور تعیین می شود.

قانعی خاطر نشان کرد: فاکتور دومی که البته بسیار مهم است ظرفیت اعلام شده پذیرش دستیار توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که بر اساس تعداد و تنوع بیماران، اعضای هیات علمی آموزش دهنده، تجهیزات و سایر فاکتورهایی که برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشکالی در ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری وجود ندارد/ خالی ماندن ظرفیت 3 رشته اصلی

اشکالی در ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری وجود ندارد/ خالی ماندن ظرفیت 3 رشته اصلی