مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-09فرهنگي

شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی در برنامه «سرگذشت»


برنامه «سرگذشت» شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی با ساعد باقری هرشب در ایام محرم ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

- برنامه سرگذشت شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی با ساعد باقری هرشب در ایام محرم ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازطی دوازده برنامه به شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی به روایت شاعر و ادیب صاحب نام ساعد باقری می پردازد.

گذشته از اقبال درخشان ترکیب بند عاشورایی ارزشمند زنده یاد محتشم کاشانی، در میان آثار بزرگان دیگری چون وحشی بافقی ، نیّر تبریزی ، صفایی جندقی و.

نیز می توان به گونه های مشابهی از این قالب ادبی در سوگ شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و شکوه حماسه شهادت حضرت اباعبدالله علیه السلام و یارانشان مواجه شد.

ساعد باقری در طول دوازده شب در فصل دوم برنامه سرگذشت تامل و مروری دارد به ظرایف ادبی و ابیات انتخابی برخی از این شاهکارهای حوزه ادبیات عاشورایی.

در این برنامه ابیات منتخب هر ترکیب بند توسط محمد حسین پویانفر ستایشگر پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت زمزمه می شود و در دونوبت مخاطبان (سرگذشت) این ابیات فخیم عاشورایی را از نظر خواهند گذراند.

فصل اول سرگذشت به شرحی بر گنجینه الاسرار عمان سامانی اختصاص داشت که در سالهای 98 و 99 از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفت و فصل جد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی در برنامه «سرگذشت»

شرح شفاهی ترکیب بندهای نفیس عاشورایی در برنامه «سرگذشت»