مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 07:552021-08-09بين الملل

واکنش حزب النهضه تونس به جاسوسی یک کشور عربی از راشد الغنوشی


حزب النهضه تونس به جاسوسی عربستان سعودی از رهبر این حزب از طریق جاسوس افزار «پگاسوس» واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی افشاگری وبسایت انگلیسی میدل ایست آی در خصوص استفاده عربستان سعودی از جاسوس افزار اسراییلی پگاسوس برای جاسوسی از راشد الغنوشی رییس پارلمان تونس و رهبر حزب النهضه، این حزب با انتشار بیانیه ای واکنش نشان داد.

این حزب در صفحه اختصاصی خود در فیس بوک با انتشار اطلاعیه ای، جاسوسی ادعای یک کشور عربی از راشد الغنوشی را محکوم و از قیس سعید رییس جمهور و رییس کنونی دولت تونس خواست تا در این باره به سرعت تحقیق کند.

در بیانیه حزب النهضه آمده است: در پی انتشار خبر هک کردن تلفن همراه استاد راشد الغنوشی، رییس پارلمان و رییس جنبش النهضه از سوی یک شرکت اسراییلی و با هزینه یک کشور عربی در وب سایت میدل ایست آی، این جنبش به شدت هدف قرار دادن رییس قوه مققنه تونس از سوی یک طرف خارجی را محکوم می کند و برای جاسوسی انتخاب شد.

بنا بر این گزارش، همین مشتری سعودی شرکت اسراییلی NSO، مقامهای عالی رتبه در ترکیه، امارات، لبنان و چندین مخالف پادشاهی سعودی را هدف قرار داده است.

راشد الغنوشی 80 ساله، به عنوان یکی از بانفوذترین سیاستمداران تونس است که نقشی مهم در گذار این کشور به سمت دموکراسی به دنبال سقوط دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش حزب النهضه تونس به جاسوسی یک کشور عربی از راشد الغنوشی

واکنش حزب النهضه تونس به جاسوسی یک کشور عربی از راشد الغنوشی