مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 06:552021-08-09سياسي

ثمره نخستین گام مجلس برای شفافیت بودجه/ اصلاح ساختار بودجه ادامه دارد


اصلاح ساختار بودجه از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در سال های اخیر بوده که مجلس با نگاه به همین تاکیدات، اصلاح ساختار را در دستور کار قرار داده است؛ - گروه پارلمانی خبرگزاری فارس- مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار خود با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اصلاح ساختار بودجه، این موضوع را در دستور کار قرار داد و با تشکیل کمیته و نشست های متعددی تلاش کرد تا اصلاح ساختار بودجه از همان بودجه ریزی 1400 اجرا شود اما در تعامل با دولت قبل و علی رغم نشست های متعدد این موضوع آنطور که باید به نتیجه نرسید.

رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بارها موضوع اصلاح ساختار بودجه را مطرح کردند و در سال 97  وذیل بودجه سال 98 مرقوم فرمودند این بودجه هیچ تناسبی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد و قطعاً باید اصلاح ساختار انجام شود.

خط مشی ایشان در همان سال به عنوان راهبرد اصلی دولت برای بودجه ریزی مطرح شد اما اصلاحات موردنظر در لایحه بودجه سال 98 به دلیل نداشتن فرصت کافی اعمال نشد.

در بهمن ماه آن سال، رییس وقت مجلس اعلام کرد که تا 4 ماه آینده اصلاحات مد نظر رهبر معظم انقلاب صورت خواهد گرفت اما آن هم به ثمر ننشست.

  رهبر انقلاب بار دیگر در دیدار مسئولان نظام در اردیبشهت 98  نیز با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه تصریح کردند: مسئله اصلاحات ساختاری بودجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثمره نخستین گام مجلس برای شفافیت بودجه/ اصلاح ساختار بودجه ادامه دارد

ثمره نخستین گام مجلس برای شفافیت بودجه/ اصلاح ساختار بودجه ادامه دارد