مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-09پزشكي

ورزش؛ راهکاری برای کنترل روند پیری مردان


پژوهشگران فیزیولوژی ورزشی با بررسی دو شاخص استرس اکسیداتیو به عنوان نشان گرهای پیری، عنوان کردند که ورزش باعث کاهش شاخص های استرس اکسیداتیو و در نتیجه کنترل روند پیری می شود.

- پژوهشگران فیزیولوژی ورزشی با بررسی دو شاخص استرس اکسیداتیو به عنوان نشان گرهای پیری، عنوان کردند که ورزش باعث کاهش شاخص های استرس اکسیداتیو و در نتیجه کنترل روند پیری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پدیده پیری فرآیندی چند عاملی است و تاکنون نظریه های مختلفی در رابطه با روند پیری و بیماری های وابسته به آن مطرح شده است.

یکی از این نظریه ها که بیشتر پذیرفته شده، نظریه استرس اکسیداتیو است.

بر اساس این نظریه با افزایش سن، گونه های فعال اکسیژن یا ROS افزایش می یابند، همچنین تولید آنتی اکسیدان ها کاهش پیدا می کند و به دنبال آن موجب افزایش استرس اکسیداتیو و آسیب لیپیدها، پروتیین ها، DNA، تخریب سلولی و در نهایت باعث بروز بیماری های مختلف و پیری و سالخوردگی می شود.

فعالیت ورزشی منظم، یک راهکار برای مبارزه با پیری و بیماری های وابسته به آن است، چرا که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از عوارض آن می شود.

بر همین اساس و با توجه به نقش استرس اکسیداتیو در فرآیند پیری، پژوهشگران فیزیولوژی ورزشی با انجام یک مطالعه تاثیر تمرین مقاومتی در کاهش شاخص های استرس اکسیداتیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش؛ راهکاری برای کنترل روند پیری مردان

ورزش؛ راهکاری برای کنترل روند پیری مردان