مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 11:302021-08-08اجتماعي

افزایش 15 درصدی آبگیری در مخزن شمالی تالاب هورالعظیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم بعد از رهاسازی آب از سد کرخه را بیان و اظهار کرد: به دنبال رهاسازی آب در 10 روز گذشته مخزن شماره یک تالاب هورالعظیم در بخش شمالی و محل ورود آب به تالاب محسوب می شود که با افزایش 11 درصدی، حجم آبگیری در مخزن به حدود 65 درصد رسیده است.

وی افزود: در افزایش آبگیری در مخزن شماره دو به چهار درصد، حجم  آبگیری به 85 درصد در این مخزن رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هنوز تاثیرات رهاسازی آب در حوضچه شماره سه و پنج مشخص نیست چرا که در این حوضچه ها تغییر محسوسی حاصل نشده است.

اشرفی دلیل عدم کاهش زیاد مخزن چهار را افزایش دبی کانال cmd از چهار به 9 مترمکعب در ثانیه عنوان و گفت: یکی از دلایل تاثیر گذار بر تالاب هورالعظیم علاوه بر تامین حق آبه تبخیر شدید آب  در تیرماه بوده که با توجه به شدت  گرما در تیرماه  این میزان  به 370 میلی متر رسیده  بود در حالی که میانگین تبخیر در مخزن های تالاب تا 240 میلی متر است.

اشرفی حجم کل  آبگیری تالاب هورالعظیم را در نیمه مرداد ماه بر اساس بررسی تصاویر ماهواره ای در حدود 66 درصد اعلام نمود و بیان کرد: ما همچنان پیگیر تداوم و تامین حقابه تالاب هورالعظیم و همه تالاب ها استان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی آبگیری در مخزن شمالی تالاب هورالعظیم

افزایش 15 درصدی آبگیری در مخزن شمالی تالاب هورالعظیم