مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 09:352021-08-08بين الملل

بررسی نقش خاموش تل آویو و ریاض در تحولات اخیر تونس


یک پایگاه خبری عربی با انتشار یادداشتی به بررسی نقش خاموش رژیم صهیونیستی در تحولات اخیر کشور تونس از طریق جاسوس افزار پگاسوس پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اطلاعاتی که اخیراً یک وبسایت انگلیسی افشا کرده است، سوالات زیادی را در خصوص نقش خاموش اسراییل در تصمیم اخیر رییس جمهور تونس علیه نهادهای مبتنی بر قانون اساسی در کشورش که مخالفانش از آن به کودتا یاد می کنند، ایجاد کرده است.

 یکشنبه، 25 ژوییه پیش، پس از نشست اضطراری و چندین مخالف پادشاهی سعودی را هدف گرفته بود.

راشد الغنوشی 80 ساله، به عنوان یکی از پرنفوذترین سیاستمداران تونس است که نقشی مهم در گذار این کشور به سمت دموکراسی به دنبال سقوط دولت زین العابدین بن علی در سال 2011 ایفا کرد، در واکنش به این موضوع، از این که یک کشور عربی در پشت پرده این موضوع قرار داشته، ابراز ناراحتی کرد و از سرویسهای امنیتی تونس خواست که موضوع را به طور کامل بررسی کنند زیرا وی این اقدام را یک حمله دیگر به پارلمان و نهادهای دموکراتیک تونس می داند.

یک کارشناس فنی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با عربی 21 گفت: اطلاعات موجود تأیید می کند که اسراییلی ها تنها پس از بررسی این که چه کسی در چه زمینه ای از فناوری جاسوسی پگاسوس استفاد می کند،آن را می فروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نقش خاموش تل آویو و ریاض در تحولات اخیر تونس

بررسی نقش خاموش تل آویو و ریاض در تحولات اخیر تونس