مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 08:152021-08-08اقتصادي

افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد


رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران می گوید: اعضای این صنف نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند و ما سیسات گذاری بخش مسکن نیستیم.

- ، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد، گفت: ما با آمار بانک مرکزی موافق نیستیم، قیمت مسکن 10 تا 15 درصد کاهش یافته و در حال حاضر نیز روند نزولی دارد اما بانک مرکزی از افزایش 1.

3 درصدی در تیرماه خبر داده بود.

وی افزود: بانک مرکزی در سال 99 نیز اعلام کرد مسکن 48 درصد رشد داشته است اما وقتی من از کف بازار سوال کردم، گفتند نهایتاً 8 تا 9 درصد افزایش قیمت داشته ایم.

به نظر من در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در تهران متری 26 تا 27 میلیون تومان است نه 30 میلیون تومانی که بانک مرکزی اعلام می کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران یادآور شد: سامانه املاک و مستغلات در اختیار اتاق اصناف ایران است و آنها آمار را به بانک مرکزی می دهند، این در حالی است که تنها 60 درصد معاملات در سامانه ثبت می شود و آنها با 60 درصد معاملات، آمارهایی می دهند که بازار مسکن را به هم می ریزد.

وی در خصوص برنامه دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی دولت های یازدهم و دوازدهم کم کاری کرده اند و سعی می کنند این کم کاری را گردن دیگران بیندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد

افزایش قیمت مسکن ارتباطی به صنف مشاوران املاک ندارد