مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-08بين الملل

ضربه طالبان به صادرات ایران


در یک ماه اخیر، میزان مبادلات تجاری و ترددها در مرز میلک با افغانستان به نصف کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، طالبان به مرزهای ایران رسیده و بر گمرک های مرزی افغانستان مسلط شده تا زنگ خطر برای بازرگانان ایرانی به صدا درآید.

به رغم تجارت پررونق میان 2 همسایه در 4 ماه نخست امسال، فعلا تا اطلاع ثانوی صادرات به همسایه شرقی متوقف خواهد ماند و یا کاهش چشمگیری خواهد داشت.

افغانستان برای ایران همانند عراق بسیار مهم است و هرگونه تنش و آتش افروزی گروه های جنگ طلب و تروریسم در این 2 کشور منافع تجاری ایران را به خطر می اندازد.

این روزها با اوج گیری تنش و درگیری در شهرهای مختلف افغانستان بین نیروهای طالبان و نیروهای مردمی و دولتی مخالف قدرت گرفتن دوباره طالبان باعث شده تا فعالیت اکثر گمرک های خروجی ایران در شرق برای تجارت با افغانستان یا تعطیل شود، یا به حالت تعلیق درآید.

توقف در گمرک های مرزیدر آخرین اتفاق اعلام شده تا زمان بازگشت ثبات و آرامش به این مناطق، صادرات کالا از گمرک مرزی میلک و گمشاد در سیستان و بلوچستان متوقف خواهد شد زیرا استقرار نیروهای شبه نظامی طالبان در استان ها و شهرهای همجوار با ایران، صادرکنندگان ایرانی را با نااطمینانی در ارسال کالا به این کشور مواجه کرده و باعث کاهش شدید تردد کامیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه طالبان به صادرات ایران

ضربه طالبان به صادرات ایران