مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-08دانش

بوتیک هتل ها؛ فضایی برای لمس تاریخ


در دهه 80 میلادی با توجه به رشد و گسترش گردشگری فرهنگی و قابلیت ها و جذابیت های موجود در هنر معماری، تقاضای جدیدی برای یافتن تفاوت های فرهنگی، - اجتماعی و مردم شناسی در گردشگری به ویژه در ساختار مراکز اقامتی به وجود آمد که شیوه جدیدی از گردشگری را پدید آورد و نام بوتیک هتل را در گردشگری فرهنگی و تاریخی برجسته کرد.

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند به هر هتل لوکسی می توان لقب بوتیک هتل داد، باید گفت که بوتیک هتل در واقع نوعی مرکز اقامتی است که به عنوان جاذبه ای دیدنی و منحصربه فرد برای گردشگری شناخته می شود.

دکتر مهرداد فرشیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه بینالود و مدرس و کارشناس هتلداری و گردشگری در گفت وگو با ایسنا به معرفی بوتیک هتل ها پرداخت و اظهار کرد: هاستل و بوتیک هتل، خانه های بوم گردی و .

هر کدام تعریف و معنای خاص خود را دارند.

اما در ایران متولیان گردشگری و سرمایه گذاران در احداث و راه اندازی واحدهای اقامتی در مناطق مختلف به صورت سلیقه ای، اسامی مختلفی را بر روی انواع اقامتگاه های بازسازی شده قدیمی و یا اماکن جدید الاحداث به کار می برند که متاسفانه منطبق با ضوابط و استانداردهای بین المللی نیست.

وی ادامه داد: در نقاط مختلف کشور شاهد استفاده از واژه های به ظاهر زیبا در انواع و اقسام واحدهای اقامتی هستیم که هیچ تناسبی با بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوتیک هتل ها؛ فضایی برای لمس تاریخ

بوتیک هتل ها؛ فضایی برای لمس تاریخ