مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 07:102021-08-08بين الملل

درمان پارکینسون با بازیابی مراکز انرژی سلول!


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روشی را برای مهار پارکینسون ارائه داده اند که با کمک بازیابی مراکز انرژی سلول صورت می گیرد.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روشی را برای مهار پارکینسون ارائه داده اند که با کمک بازیابی مراکز انرژی سلول صورت می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوزفاندد، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود تلاش کرده اند با بازیابی مراکز انرژی سلول، به مهار بیماری پارکینسون بپردازند.

کن ناکامورا (Ken Nakamura)، استادیار موسسه گلدستون (Gladstone Institute) آمریکا و از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش، بینش بی سابقه ای را در مورد چرخه زندگی میتوکندری و نحوه بازیابی آن به واسطه پروتیین های مهمی ارائه می دهد که در صورت جهش، به بروز بیماری پارکینسون منجر می شوند.

این نشان می دهد که بازیابی میتوکندری، برای سالم نگه داشتن آن حیاتی است و اختلال در این فرآیند می تواند به تخریب عصبی ختم شود.

آسیب دیدن میتوکندری میتوکندری های آسیب دیده در بیشتر سلول ها، طی فرآیندی موسوم به میتوفاژی (Mitophagy) تجزیه می شوند که دو پروتیین PINK1 و پارکین (Parkin) آن را آغاز می کنند.

جهش در همین پروتیین ها، به بروز انواع ارثی پارکینسون می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان پارکینسون با بازیابی مراکز انرژی سلول!

درمان پارکینسون با بازیابی مراکز انرژی سلول!