مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 02:452021-08-07پزشكي

افزایش ابتلا کودکان به کرونا


یک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: کودکان عموماً عامل انتشار به افراد بزرگسال و پر ریسک هستند اما مرگ و میر در آنها پایین بوده ولی به راحتی ویروس را منتقل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فاطمه چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون کرونا به شدت به سمت بچه ها تمایل یافته و گاهی مشاهده می شود اولین عضوی که از خانواده به کرونا مبتلا شده، کودکان هستند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان با بیان اینکه کرونا همه رده های سنی کودکان را درگیر می کند، افزود: در بین بیماران از نوزاد یک، سه و 28 روزه، کودک دو ماه و غیره تا رده نوجوان دیده می شود.

وی گفت: از نظر تظاهرات بالینی هم شدت بیماری به سن، میزان آلودگی، شدت تراکم ورود ویروس به بدن، ایمنی میزبان و غیره بستگی دارد.

چراغعلی بیان کرد: هر اندازه بچه ها ضعیف تر و مشکلات زمینه ای مانند بیماری قلبی، معلولیت عصبی و حرکتی، مشکلات دیالیزی، مشکلات مزمن کبدی و سوء تغذیه داشته باشند بیشتر در معرض خطر هستند و ممکن است دچار عوارض شدید و حتی مرگ و میر ناشی از کرونا شوند.

وی اضافه کرد: عموماً ویروس در کودکان با تظاهرات خفیف و متوسط (آبریزش از بینی، تب، درد گلو و تظاهرات تنفسی) ایجاد شده و خود را به صورت سرماخوردگی نشان داده و خانواده ها هم در برابر بیماری مقاومت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلا کودکان به کرونا

افزایش ابتلا کودکان به کرونا