مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 23:352021-08-07پزشكي

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟


یک اپیدمیولوژیست با اشاره به کاهش انجام تست های PCR در جهت شناسایی مبتلایان کرونا، گفت: بر این اساس تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می کنیم.

- از طرفی مرگ هایی هم که به عنوان مرگ قطعی کووید19 اعلام می کنیم همان هایی است که تست شان مثبت شده است؛ پس نه تعداد مرگ ها و نه تعداد ابتلاها واقعی نیست.

دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: نکته ای که در مورد آمارها از گذشته ثابت بوده و خلاف گویی نیست، این است که آنچه به عنوان ابتلا و متعاقب آن به عنوان مرگ های ناشی از کرونا گزارش می کنیم بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی آنهایی است که تست PCR مثبت داشته اند و این یعنی تست برایشان درخواست شده و نتیجه مثبت شده است و تست PCR هم به شیوه درستی انجام شده است.

با این فرض در یک ماه و نیم گذشته حدود 6 یا 7 درصد از تست هایمان مثبت می شد.

یعنی به ازای هر یک مریض 15 یا 16 تست انجام می دادیم، در روزهای اخیر این عدد به کمتر از 3 تست به ازای هر بیمار رسیده است و این یعنی بیش از 40 درصد تست های ما مثبت می شود و این اصلا خبر خوبی نیست.

وی افزود: معنای آنچه گفته شد این است که تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟