مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 09:552021-08-07اقتصادي

جلوگیری از آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب در فارس


معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس با اشاره به رسالت ذاتی این سازمان، از دستگاه های متولی خواست تا با هدف حفظ سلامت و بهداشت عمومی از آبیاری مزارع و سبزیجات با پساب تصفیه نشده فاضلاب جلوگیری کنند.

- قاسم نهاوندی شنبه 16 مرداد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب متاسفانه شاهد استفاده غیرمجاز از فاضلاب های تصفیه نشده در برخی از نقاط کشور و استان فارس هستیم.

او اضافه کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد آلودگی در خاک و آب های زیر زمینی به دلیل اینکه محصولات کشاورزی مستقیماً در زنجیره غذایی شهروندان قرار می گیرد، تهدیدات بسیاری را برای انسان ها فراهم می آورد.

نهاوندی با اشاره به مصوبه قانونی هیئت دولت در این خصوص، گفت: مصوبه مورد نظر صراحتا تاکید می کند که استانداری ها با همکاری وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان موظفند از آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده ممانعت کنند.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر ضرورت پیگیری توسط دستگاه های مسئول پیرامون استفاده نشدن از فاضلاب در آبیاری مزارع، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز آمادگی هرگونه همکاری تا حصول نتیجه را دارد.

نهاوندی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از رهاسازی فاضلاب به رودخانه های منتهی به شرق شیراز و تالاب مهارلو در دوسال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب در فارس

جلوگیری از آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب در فارس