موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - سربازان فراري - تامين اجتماعي - دانشگاه صنعتي شريف - مددجويان بهزيستي - مستمري مددجويان - دانشگاه صنعتي - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق بازنشستگان - امير قلعه نويي - جلال روح الله نژاد - نيكلاي ملادنوف - دوشان ولاهوويچ - محمدرضا انبيايي - شهر ايلام - توصيه هاي سلامت - موسيقي كرمانجي شمال خراسان - اسقاط خودروهاي فرسوده - گرندپري مجارستان - روابط عمومي ايرانسل - آرش اسحاقي - منطقه فتح المبين - نقص امنيتي در واتس اپ

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 07:252021-08-07اجتماعي

رصد لحظات ابتدایی انفجار یک ابرنواختر برای اولین بار


اولین لحظات پس از رخ دادن یک ابرنواختر با جزییاتی بی نظیر رصد شده است و این امر به محققان در درک بهتر آن چه هنگام مرگ یک ستاره رخ می دهد کمک می کند.

- اولین لحظات پس از رخ دادن یک ابرنواختر با جزییاتی بی نظیر رصد شده است و این امر به محققان در درک بهتر آن چه هنگام مرگ یک ستاره رخ می دهد کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، زندگی پر جرم ترین ستاره های منظومه ی شمسی به انفجاری بزرگ به نام ابرنواختر ختم می شود.

ابرنواختر زمانی رخ می دهد که یک ستاره ی درحال مرگ خاموش می شود.

در پی این انفجار نور زیادی منتشر می شود.

ستاره شناسان با استفاده از داده های تلسکوپ کپلر که در سال 2017 جمع آوری شده بود موفق به ثبت اولین نورهای منتشر شده از یک ابرنواختر شدند.

در مقاله ای که در مجله ی Monthly Notices of the Royal Astronomical Society به چاپ رسیده است دانشمندان بیان کردند که ستاره ای که انفجار آن این ابرنواختر را ایجاد کرده است 100 برابر از خورشید بزرگ تر بوده است.

پاتریک آرمسترانگ (Patrick Armstrong) دانشجوی دکتری در دانشگاه ملی استرالیا و نویسنده ی اصلی این مقاله می گوید: پیش از این هیچ گاه اولین مرحله ی افنجار یک ابرنواختر رصد نشده بود.

برای مشاهده ی چنین لحظه ای باید در زمان مناسب، مکان مناسبی از آسمان را رصد کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد لحظات ابتدایی انفجار یک ابرنواختر برای اولین بار

رصد لحظات ابتدایی انفجار یک ابرنواختر برای اولین بار