مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-07اقتصادي

کاهش چشمگیر آتش زدن ثروت در شالیزارهای گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: کاه و کلش درآمدی  قابل توجه برای کشاورزان فراهم می آورد و اخیرا کشاورزان بیشتری آگاهی یافته اند که از سوزاندن این ثروت خودداری کنند.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: کاه و کلش درآمدی  قابل توجه برای کشاورزان فراهم می آورد و اخیرا کشاورزان بیشتری آگاهی یافته اند که از سوزاندن این ثروت خودداری کنند.

     علی موسوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سوزاندان کاه و کلش در سال گذشته بسیار کم شده بود و فقط به صورت موردی در شهرستان های سیاهکل، رشت و صومعه سرا توسط کشاورزان متخلف انجام شده بود.

وی افزود: امیدواریم امسال سوزاندن کاه و کلش در استان ما به صفر برسد و برنامه های پیشگیرانه برای تحقق این امر در نظر گرفته ایم.

موسوی ادامه داد: سوزاندن کاه و کلش نه فقط موجب آلوده شدن هوا و ایجاد مشکل تنفس برای افراد دارای بیماری های ریوی می شود بلکه موجب می شود درآمد حاصل از فروش کاه و کلش نصیب خانوارهای کشاورزان نشود.

وی تصریح کرد: بر اساس باوری غلط در گذشته کشاورزان پس از برداشت برنج مزارع خود را آتش می زدند تا جلوی توسعه آفت کرم های ساقه خوار برنج را در سال بعد بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر آتش زدن ثروت در شالیزارهای گیلان

کاهش چشمگیر آتش زدن ثروت در شالیزارهای گیلان