مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-07اقتصادي

اجرای سامانه های نوین آبیاری در 2500 هکتار از مزارع اصفهان


طرح های مرتبط با سامانه های نوین آبیاری در سال جاری در 2 هزار و 545 هکتار از زمین های کشاورزی این استان اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مجید امینی با بیان اینکه طرح های مرتبط با سامانه های نوین آبیاری در سال جاری در 2 هزار و 545 هکتار از زمین های کشاورزی این استان اجرا می شود، اظهار کرد: این رقم ممکن است تا 3 هزار هکتار نیز افزایش یابد که البته به تخصیص اعتبارات این بخش بستگی دارد.

مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی اجرای سامانه های نوین آبیاری، مصرف بهینه آب و بهبود کیفیت تولید است، خاطرنشان کرد: مقدار ذخیره منابع آبی استان اصفهان و کمبود بارش ها در این خطه بر ضرورت اجرای هرچه بیشتر این پروژه ها تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سامانه های آبیاری قطره ای و بارانی در بالغ بر 123 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شده است، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که 250 هزار هکتار از مزارع استان قابلیت پیاده سازی طرح های آبیاری نوین را دارد.

امینی همچنین به احداث کانال های آبیاری عمومی در استان اشاره و اضافه کرد: 66 کیلومتر احداث این نوع سازه تا آخر سال برنامه ریزی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سامانه های نوین آبیاری در 2500 هکتار از مزارع اصفهان

اجرای سامانه های نوین آبیاری در 2500 هکتار از مزارع اصفهان