مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 06:402021-08-07اقتصادي

«خور» گناوه نه زیرساخت قوی دارد نه تجهیزات مهار آتش


بارها در خور گناوه که  میلیاردها تومان اموال و سرمایه مردم در آن انباشته شده است، شناورهایی دچار آتش سوزی شده اند که به یک بحران تبدیل و ضرور و زیان زیادی بر مالکان و ذینفعان شناورها وارد شده است.

- وضعیت نابسامان خور (آبراه دریایی) بندرگناوه محل استقرار و پهلوگیری شناورها به علت ترافیک و تراکم بیش از ظرفیت و امکانات و تجهیزات کم، وقوع حوادث خطرناک و فاجعه باری را در آینده هشدار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، گناوه، یکی از قدیمی ترین بنادر جنوبی و بزرگ ترین بندر سنتی کشور است که زندگی مردم این دیار از دیرباز وابستگی شدیدی به مبادلات تجاری با کشورهای همسایه از طریق خلیج فارس دارد، طوریکه شغل عمده ساکنان این شهرستان صادرات و واردات کالا است که با شناورهای سنتی در این زمینه فعالیت می کنند.

هم اکنون در خور بندر گناوه شماری زیادی شناور باری و سفاری پهلوگیری می کنند که حدود 500 فروند از این شمار فعال هستند و یکی از نقاط مهم و راهبردی است که به دلیل پر بودن ظرفیت بیش از حد و امکانات کم به یک نقطه ناامن و حادثه خیز تبدیل شده است.

زندگی در بنادر جنوب از جمله گناوه به لطف دریا و تجارت است اما هر از چندی با حوادثی تلخ همراه است، طوریکه از گذشته تاکنون هر از چندگاهی حادثه آتش سوزی شناورهای سنتی بویژه در فصل تابستان در این بنادر کشور رخ می ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خور» گناوه نه زیرساخت قوی دارد نه تجهیزات مهار آتش

«خور» گناوه نه زیرساخت قوی دارد نه تجهیزات مهار آتش