مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 04:502021-08-07اقتصادي

مشرف: کم آبی علت اصلی افزایش نرخ میوه در کشور است


رییس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد، گفت: کاهش سطح کشت میوه و تره بار به دلیل کم آبی مهمترین علت افزایش و کمبود میوه و تره بار نسبت به سال گذشته است.

- محمدحسین مشرف در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزدبا اشاره به تاثیرات خشکسالی بر گرانی میوه اظهار کرد: متاسفانه برخی از اقلام میوه و تره بار در بازار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که مهمترین علت آن را می توان کاهش سطح زیرکشت به دلیل چالش های آبی دانست.

رییس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان با بیان اینکه یزد هویج مصرفی خود را از استان های خوزستان و شیراز تامین می کند، گفت: کم آبی در خوزستان باعث شده تا هر کیلو هویج با قیمت 15 هزارتومانی کمیاب نیز باشد.

وی در این باره افزود: از آن جایی که هویج در استان هایی دیگر همچون اصفهان با قیمت بیش از 16 هزار تومان است، مجبور به افزایش قیمت کنونی این صیفی تا سه هزارتومان خواهیم بود.

رییس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد بیان کرد: هرکیلو سبزی خوردن با قیمت 8500 و هر کیلو سبزی خورش 6200 تومان بوده که افزایش قیمت این محصول نیز تاثیر مستقیمی با کم آبی در کشور دارد.

وی از کاهش نرخ میوه های سر درختی خبر داد و گفت: بالا بودن سطح برداشت و فراوانی میوه های سردرختی باعث کاهش قیمت آن ها در بازار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشرف: کم آبی علت اصلی افزایش نرخ میوه در کشور است

مشرف: کم آبی علت اصلی افزایش نرخ میوه در کشور است