مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 04:452021-08-07بين الملل

افغانستان خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به این کشور شد


وزیر خارجه افغانستان در گفت وگو با بازرس عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی تخطی های حقوق بشری طالبان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان، گفت که اتمر در این گفت وگو خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی تخطی های حقوق بشری طالبان شده است.

به گفته او، اتمر از میشل باشلیت، بازرس عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته شده است که جنایت های ضدبشری را طالبان که در افغانستان مرتکب شده اند، در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد بحث قرار بگیرد.

هیواد افزود که در این گفت وگو در مورد نظارت از تخطی های حقوق بشری و جنایت هایی را که طالبان مرتکب می شوند، به تفصیل بحث شده است.

محمدحنیف اتمر با انتشار توییتی نوشت که در گفت وگو با میشل باشلیت از او خواسته است که برای ارایه وضعیت انسانی در افغانستان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به افغانستان کمک کند.

  اتمر از بازرس عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست تا هیأت حقیقت یابی را برای بررسی وضعیت انسانی در افغانستان به این کشور بفرستد.

از سوی دیگر، گران هیواد گفته است که دو طرف درباره انسجام، بسیج نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشری، برای نظارت، تقبیح و توقف حملات طالبان و نیز جلوگیری از ادامه بحران ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به این کشور شد

افغانستان خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به این کشور شد