مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 04:302021-08-06سياسي

اولین چالش حقوقی برای شورای شهر تهران؛ تهران تا فردا شهردار ندارد؟


روز گذشته اخباری درباره استعفای شهردار تهران در فضای مجازی و توسط برخی از خبرگزاری ها منتشر شد اما مسئولان روابط عمومی شهرداری این خبر را تکذیب و تاکید داشتند که شهردار فعلی تا معرفی شهردار جدید به خدمت رسانی خود ادامه خواهد داد.

- روز گذشته اخباری درباره استعفای شهردار تهران در فضای مجازی و توسط برخی از خبرگزاری ها منتشر شد اما مسئولان روابط عمومی شهرداری این خبر را تکذیب و تاکید داشتند که شهردار فعلی تا معرفی شهردار جدید به خدمت رسانی خود ادامه خواهد داد.

اما برخی حقوقدانان معتقد هستند که تعلل شورای شهر تهران برای انتخاب سرپرست و یا شهردار در اولین جلسه شورا و موکول کردن آن به جلسه شنبه و همچنین ادامه فعالیت فعلی شهردار تهران وجاهت قاونی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک دکتر علی دشتی حقوق دان و پژوهشگر حقوق عمومی معتقد است که متن قانون استفساریه به صراحت می گوید که پس از رسمیت یافتن اعم از اینکه دوره شهردار قبلی پایان یافته باشد یا نه.

که منظورش در مواردی است که شهردار در اثنای دوره انتخاب شود و در این صورت هم که دوره چهارساله اش کامل نشود بلافاصله پس از رسمیت، شهردار و یا سرپرست جدید جایگزین او می شوند که به صراحت همین متن استفساریه باید پس از رسمیت این تکالیف انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین چالش حقوقی برای شورای شهر تهران؛ تهران تا فردا شهردار ندارد؟

اولین چالش حقوقی برای شورای شهر تهران؛ تهران تا فردا شهردار ندارد؟