مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 20:452021-08-05اقتصادي

استان بوشهر نیازمند آزمایشگاه ژنتیک است/ شتاب دهی کسب و کارها


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر با تاکید بر ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان، گفت: طرح تأمین بچه ماهی سی باس در این استان تدوین و عملیاتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی احمدی زاده عصر پنجشنبه به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت های پرورش ماهی در قفس از اولویت های جهاد دانشگاهی در بوشهر است افزود: طرح تأمین بچه ماهی سی باس در این استان تدوین و عملیاتی شد و در این ارتباط ضمن تخصیص هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی، همین میزان اعتبار نیز در سفر رییس جمهوری به بوشهر مصوب شد که تاکنون تخصیص نیافته است.

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر تصریح کرد: در این راستا مرکز تولید و تکثیر بچه ماهی برای پرورش با ظرفیت یک میلیون قطعه وارد مدار تولید شد.

احمدی زاده گفت: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر 200 هزار تن در سال است که با تکمیل زنجیره تولید پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس تولید این آبزی فراهم می شود که نقشی مهم در تأمین نیاز جامعه و صادرات دارد.

وی ادامه داد: در گذشته با تخصیص ارز، بچه ماهی از کشورهای تایلند و استرالیا وارد می شد ولی اکنون در بوشهر ضمن تولید بچه ماهی برای پرورش در قفس در خلیج فارس، تولید غذای آبزیان پرورشی نیز آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان بوشهر نیازمند آزمایشگاه ژنتیک است/ شتاب دهی کسب و کارها

استان بوشهر نیازمند آزمایشگاه ژنتیک است/ شتاب دهی کسب و کارها