مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 14:252021-08-05پزشكي

محدودیت دارویی با برندی خاص به معنای کمبود آن دارو نیست


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هم اکنون در استان کمبود داروهایی که ضروری و اساسی هستند را نداریم و ممکن است محدودیت هایی، ناشی از برند یا شرکت خاصی وجود داشته باشد.

- محسن اسدبیگی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از خرم آباد به کمبود برخی داروها مانند سِرم و آب مقطر اشاره کرد و افزود: این کمبودها سراسری بوده و در چند وقت اخیر رخ داده اما در لرستان با توجه به این که استوک داشتیم و ذخیره کرده ایم با این مشکل مواجه نیستیم.

وی بیان کرد: اکثر داروهای مبتلایان به هفتگی سهمیه وارد می شود و جای نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: هم اکنون این اقلام را بیمارستان های استان دارند و خوشبختانه کمبودی وجود ندارد.

اسدبیگی به شیرخشک نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برخی شیرخشک های رژیمی از طریق سامانه توزیع می شوند، اضافه کرد: در این شیوه بعد از تشخیص پزشک معتمد، مشخصات نوزاد در سامانه ثبت شده و برای وی سهمیه درنظر گرفته می شود.

وی عنوان کرد: با این سامانه، اطلاعات فرد مصرف کننده شیر مانند کد ملی نوزاد، نوع شیر مصرفی و سایر اطلاعات مرتبط ثبت می شود تا شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.

اسدبیگی تاکید کرد: هم اکنون در استان کمبود داروهایی که ضروری و اساسی هستند را نداریم و ممکن است محدودیت هایی، ناشی از برند یا شرکت خاصی باشد که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت دارویی با برندی خاص به معنای کمبود آن دارو نیست

محدودیت دارویی با برندی خاص به معنای کمبود آن دارو نیست